søndag 29. november 2015

#MyStyle - uke 48

 I de siste fire ukene har vi jobbet med et prosjekt kalt "#MyStyle". De fire forekommende ukene har vi jobbet med undertemaer relatert til #MyStyle. Disse fire undertemaene har vært #Color, #Typo, #Selfie og #MyPlace. Oppgaven har vært at vi skulle ta minst ett bilde relatert til hvert av temaene hvor vi nå, i slutten av prosjektet, skal sette sammen bildene til to collager.


Dette er den første collagen vi skulle lage. Den skulle bestå av fire kvadrater med et bilde fra hver av de emnene. Her måtte jeg beskjære bildene mine sånn at de skulle passe. På color-bildet kan du se at jeg beskjærte det sånn at man bare ser fargene og ikke ser at det er i et glass. Selfie-bildet beskjærte jeg sånn at kontrollen var i det gylne snitt sammen med hånda mi. På myplace-bildet beskjærte jeg sånn at hode-delen av senga er i det gylne snitt og på typo-bildet ville jeg ha med "1 JOH" fordi det var det som var tydeligst i det opprinnelige typo-bildet. Kort fortalt: Jeg har beskjært sånn at man i denne collagen bare ser "hovedpoengene" i fra de forrige bildene.

Den andre collagen kunne vi lage som vi selv ville, med hvilke bilder vi ville, bare det var minst ett ifra de fire kategoriene også kunne den være i det formatet vi ville. Den skulle utrykke vår visuelle stil. Det som var i tankene mine var at jeg ikke ville lage en klassisk collage - jeg ville lage noe eget. Etter mye om og men, endte det opp med at jeg markerte ut meg i et portrett som ble tatt på konfirmasjonen min, gjorde "meg" transparent, la en gråfarge rundt og fylte inn "meg" med de bildene jeg hadde levert på de tidligere oppgavene. Jeg tenkte at ingenting utrykker min visuelle stil enn at jeg først og fremst ikke ville lage noe klassisk collage også at jeg brukte "meg selv" i collagen. Det er meg det er bilde av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar